Fossil Group: Koncern kupuje firmę Misfit

Sonny Vu (Misfit) i Greg McKelvey (Fossil Group)

Sonny Vu (Misfit) i Greg McKelvey (Fossil Group)

12 listopada br. Fossil Group ogłosił zawarcie ostatecznej umowy nabycia Misfit, innowacyjnego producenta technologii przenośnych oraz stylowych urządzeń mobilnych z dostępem do internetu. Zakup umożliwi koncernowi powiększenie rynku zbytu poprzez oferowanie konsumentom zarówno tradycyjnych zegarków, jak i modnych akcesoriów z dostępem do internetu. Misfit wnosi do Fossil Group platformę aplikacji i możliwości przechowywania danych w chmurze, której pojemność będzie można zmieniać, a także światowej klasy zespół inżynierów i specjalistów w zakresie software’u i hardware’u. Założona w 2011 r. przez Sonny’ego Vu, Johna Sculley’a (byłego dyrektora generalnego Apple i Pepsi) oraz Sridhara Iyengar’a, współzałożyciela i byłego dyrektora ds. technologii w AgaMatrix, firma Misfit jest producentem przenośnych urządzeń do monitorowania aktywności fizycznej z dostępem do internetu.

„Mamy unikalną możliwość uzupełnienia naszej platformy zegarków i akcesoriów o najnowocześniejsze technologie z dostępem do sieci”, stwierdził Kosta Kartsotis, prezes Fossil Group. „Dzięki nabyciu Misfit, Fossil Group zdobędzie pozycję lidera w dziedzinie łączenia stylu i technologii, a także będzie mogła otworzyć drzwi do świata rozwijających się akcesoriów przenośnych.”

Misfit Shine

Misfit Shine

W przyszłości koncern planuje m.in. rozszerzenie technologii Misfit na marki Fossil i Skagen (do końca 2016 r.), docelowo również na pozostałe 16 marek znajdujących się w portfolio grupy, a także powiększenie potencjalnego rynku zbytu o nowe kanały dystrybucji, produkty, marki i współpracę z nowymi partnerami biznesowymi. Dzięki temu koncern ma zostać liderem w branży urządzeń z dostępem do sieci.

Misfit Shine

Misfit Shine

„Ogromnie się cieszymy, że możemy połączyć siły z Fossil Group i wspólnie zapoczątkować nową erę akcesoriów przenośnych, w której elegancja, piękno i trwałość to wartości nadrzędne”, stwierdził Sonny Vu, założyciel i dyrektor generalny Misfit. „Wspólnie stworzymy produkty łączące typową dla Misfit doskonałą, intuicyjną technologię ze wzornictwem, stylem oraz siłą marek wchodzących w skład Fossil Group.”

Transakcja zakupu ma być zamknięta przed końcem bieżącego roku rachunkowego, z zachowaniem wszystkich procedur zamknięcia oraz zatwierdzenia ich przez organy nadzorujące. Cena ( 260 mln USD) obejmująca również koszty transakcji, zostanie pokryta częściowo z rezerw gotówkowych, częściowo z pożyczki bankowej.