Blisko 18 000 kupujących odwiedziło targi Watch & Clock i Salon de TE w Hong Kongu
Badanie wykazało, że zegarki typu smartwatch nadal wyznaczają trendy.
38. edycja targów zegarków i zegarków HKTDC w Hongkongu oraz siódma edycja Salonu de TE odbyły się w dniach 3-7 września, w Centrum Kongresowo-Wystawowym w Hongkongu (HKCEC). Targi, zorganizowane wspólnie przez Hongkong Trade Development Council (HKTDC), Hong Kong Watch Manufacturers Association Ltd oraz Federację Hong Kong Watch Trades and Industries Ltd, odwiedziło blisko 18 000 nabywców ze 104 krajów i regionów. Odnotowano zwiększenie frekwencji kupujących z rynków wschodzących takich jak: Brazylia, Polska, Rosja, Ukraina i Wietnam, a także takich krajów jak: Belgia i Szwajcaria.
Benjamin Chau, zastępca dyrektora wykonawczego HKTDC, powiedział: „Pomimo kontynuacji chińsko-amerykańskich tarć handlowych, światowi wystawcy i kupcy nadal postrzegają targi zegarków i zegarków w Hongkongu jako najważniejszą platformę handlową. Targi przyciągnęły różne znane marki zegarków i zegarków, sprzedawców detalicznych i hurtowników, takie jak Shiel’s z Australii, Chilli Beans z Brazylii, Wenger z Kanady, niemiecki Paul Valentine, Titan Group z Indii, Tous Watch z Hiszpanii, Iduna AB ze Szwecji, West End w Szwajcarii Watch i Armitron ze Stanów Zjednoczonych. Aby pomóc graczom z branży w rozwoju ich sieci biznesowych i eksploracji możliwości biznesowych w obliczu różnych wyzwań, rozszerzyliśmy również nasze usługi dopasowywania biznesu, udostępniając w tym roku dodatkowe zasoby. ”
Analitycy prognozują, iż sprzedaż w 2020 r. utrzyma się na tym samym poziomie bądź zanotuje wzrost
HKTDC zleciło niezależnej agencji badania rynku przeprowadzenie ankiety podczas targów (3-5 września), poprzez przeprowadzenie wywiadów z 839 kupcami i wystawcami na temat ich opinii na temat perspektyw rynkowych i trendów produktowych. Jeśli chodzi o perspektywy rynku w 2020 r., respondenci, którzy spodziewają się, że ogólna sprzedaż utrzyma się na stałym poziomie, bądź wzrośnie, tak uważa 48% wystawców i 32% odwiedzających. W perspektywie najbliższych dwóch lat, większość respondentów uważa Japonię, Europę Zachodnią, Tajwan i Hongkong za najbardziej obiecujące, podczas gdy Bliski Wschód, Chiny kontynentalne i Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) są postrzegane jako mające najlepsze perspektywy wśród rynków wschodzących.
Smartwatche nadal w modzie
Pod względem trendów produktowych najpopularniejsze kategorie na 2020 rok to zegarki typu smartwatch (31%), zegarki automatyczne (22%), cyfrowe zegarki analogowe (18%) i kwarcowe zegarki analogowe (14%). Zegarki współpracujące z urządzeniami typu smart (51%) są przewidywane przez respondentów jako najbardziej rozpowszechniona strategia rozwoju produktu w nadchodzącym roku, a następnie kolekcje, które są zgodne z trendami mody w bieżącym sezonie (40%), zegarki typu mix & match (z wymiennymi częściami dopasowanymi do odzieży) (39 %), kolekcje limitowanej edycji (35%) i kolekcje zegarków wspierane przez gwiazdy (29%).