Prezentacja Zegarki i samochody
Wyścig w czasie
Na torze Nürburgring regularnie odbywają się wyścigi oldtimerów. Poniżej wybrane zegarki, które idealnie pasują do ducha historycznych samochodów sportowych.
Legenda torów wyścigowych
TAG Heuer Monaco Gulf
Stal, 39 mm, kaliber Sellita SW 300 z modułem stopera pochodzącym z firmy Dubois Dépraz, z automatycznym naciągiem; cena: ok. 5300 euro
Ford Zakspeed Turbo Capri
Czterocylidrowy silnik, 540 KM, rok produkcji 1980. Samochodem pokazanym na zdjęciu Klaus Ludwig zdobył mistrzostwo Niemiec 2. Dywizji w 1981 r.
Golden Eye
Tudor Black Bay Chronograph S&G
Stal i żółte złoto, 41 mm, kaliber MT5813 (powstał na podstawie kalibru Breitling 01), z automatycznym naciągiem, certyfikat chronometru; cena: ok. 5300 euro
Racing colors
Frederique Constant Vintage Rally Healey Chronograph Limited Edition
Stal, 42 mm, kaliber Sellita SW 500, z automatycznym naciągiem, seria limitowana 99 sztuk; cena: ok. 2600 euro
Pilot retro
Breitling Navitimer B01 Chronograph Pan Am Edition
Stal, 43 mm, kaliber B01, z automatycznym naciągiem, stworzony we własnej manufakturze; cena: 8200 euro
BMW M1Procar
Sześciocylindrowy silnik, 470 KM, rok produkcji 1980; w 1981 r. Helmut Henzler wygrał tym samochodem wyścig z serii DRM
King of Speed
Rolex Cosmograph Daytona
Stal, 40 mm, kaliber 4130, z automatycznym naciągiem, stworzony we własnej manufakturze, certyfikat chronometru; cena: 11 300 euro
Full Metal Jacket
Casio G-Shock Full Metal GMW-B5000V
Stal, pokryta czarną powłoką DLC, 43,2 mm, mechanizm zasilany energią słoneczną, kompatybilny ze smartfonem; cena: 1000 euro
Kremer Porsche 935 K3
Sześciocylindrowy silnik typu bokser, 800 KM, rok produkcji 1979; w 1979 r. Klaus Ludwig zdobył tym samochodem mistrzostwo Niemiec
Tuning silnika
Sinn 140 ST
Stal, 44 mm, kaliber SZ01 (powstał na podstawie kalibru Valjoux 7750), z automatycznym naciągiem; cena: 4050 euro
Artykuł ukazał się w magazynie Chronos 1/2020