LVMH: Biznes dóbr luksusowych kwitnie
18 października, francuski koncern dóbr luksusowych LVMH opublikował dane za pierwsze dziewięć miesięcy roku rozrachunkowego. W porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim obroty grupy wzrosły o 15 procent i wyniosły 16,3 miliardów euro. Jak podaje oficjalny komunikat, obroty w trzecim kwartale wzrosły nawet o 18 procent (do 6 mld. euro). Pozytywny trend widoczny był w Azji, Europie oraz Stanach Zjednoczonych. Poprawia się też sytuacja w Japonii, gdzie po spadku obrotów po wiosennym trzęsieniu ziemi sprzedaż zaczyna stopniowo rosnąć. W ciągu dziewięciu miesięcy największy, bo 26-procentowy wzrost (1,2 mld. euro) zanotowały marki zegarkowe i biżuteryjne, czyli: TAG Heuer, Zenith, Bulgari, Hublot, Chaumet, Fred i De Beers. Pozostałe branże też radziły sobie całkiem nieźle, i tak: obroty marek związanych z modą i oferujących wyroby skórzane wzrosły o 7 procent (6,2 mld. euro), sprzedaż alkoholu o 11 procent (2,3 mld. euro), a perfum i kosmetyków o 10 procent (2,3 mld. euro).